Muzejpedagoģiskā nodarbība “Ojāra Vācieša dzejas portfelis”
Piedāvā:
Norises laiks:
Norises vieta:
Klašu grupa:
Saziņai:
E-pasts:
Tel. nr.:
Nozares:
Nodarbības laikā skolēni, interaktīvi iesaistoties procesā, aplūko Ojāra Vācieša dzejas vērtības. Tās centrā ir 21 mākslinieciski radīta “Vērtību karte” jeb 21 dzejoļa cikls, kur vienā lapas pusē ir lasāms O. Vācieša dzejolis, bet otrā pusē attēlu kolāžā vizualizēta kāda O. Vācietim nozīmīga personīgā vērtība, piemēram, māte, dzimta, ceļš, dzimtā puse, Gauja, zvaigznes, mīlestība, horizonts, sirdsapziņa un citas.
Kopīgā sarunā ar nodarbības vadītāju pie “Dzejas galda” iepazīstot vērtību kartes, to saturu un vizuālo kodu, skolēni atlasa piecas sev tuvākās vērtības, kuras personīgi nozīmīgas šobrīd. Radot piecu dzejoļu kompozīciju, skolēni aicināti ar to iepazīstināt citus, lai ieklausītos dzejas vēstījumā un iepazītu O. Vācieša vērtību orientierus. Līdzās skolēni iepazīstas ar audiovizuāla Mūzikas un drāmas telpas “OratoriO” dzejas uzveduma “Mans dēls Ojārs Vācietis” tēlojumu ar aktrisi Rēziju Kalniņu, kur dzirdami arī O. Vācieša balss ieraksta fragmenti, piedāvājot piemēru, kā iespējams veidot māksliniecisku dzejas kompozīciju.
Nodarbība ir iespēja izjust Ojāra Vācieša biogrāfijas un dzejas saites tieši viņa mājās Pārdaugavā, kur saglabāta autentiska O. Vācieša ģimenes vide. Dzejnieka bibliotēka atspoguļo plašo interešu loku ne tikai literatūrā, bet arī zinātnē, dabas zinībās un mūzikā. Muzeja krājuma priekšmeti stāsta par 60.–80. gadu dzīves laiku un stilu Rīgā, kā arī par O. Vācieša ciešajām saitēm ar viņa dzimto pusi – Trapeni Ziemeļvidzemē.
Papildu informācija
Muzejpedagoģiskās nodarbības autore un dzejas uzveduma režisore ir Dace Micāne-Zālīte, Ojāra Vācieša muzeja Izglītības programmu kuratore. Vizuālās identitātes autors ir Ints Sedlenieks, Memoriālo muzeju apvienības mākslinieks, un video autors ir videooperators Viesturs Graždanovičs.
Nodarbība tapusi ar Valsts kultūrkapitāla fonda 2023. gada mērķprogrammas “Programmas “Latvijas skolas soma” satura radīšana” atbalstu.