Nodarbība “Mākslas darbu anatomija”

Norises laiks:

Pēc pieprasījuma

Norises vieta:

Kultūras institūcijā - Laikmetīgās mākslas telpa TUR, Rīga

Klašu grupa:

10.–12. klase

Saziņai:

Kristīne Ercika

Tel. nr.:

29957486

Nozares:

Vizuālā māksla

Nodarbības mērķis ir saistošā un interaktīvā veidā veidot skolēnu izpratni par laikmetīgās mākslas daudzslāņainību un interpretācijas iespējām. Tās laikā skolēni atklās, kā mākslas darbus iespējams uztvert dažādos līmeņos – vizuāli, simboliski un personiski –, kā arī izzinās, kā sociālie un kultūras konteksti ietekmē mākslas darbu nozīmi.

Iesaistoties sarunās un analizējot mākslas darbus no dažādiem skatpunktiem (vēsturiskā, sociālā, emocionālā, tehniskā vai izstādes konteksta), skolēni attīstīs kritisko domāšanu, spēju argumentēt un veidot savu unikālo skatījumu uz mākslu. Praktiskajā daļā skolēni darbosies grupās, kur katra komanda pievērsīsies mākslas darba analīzei no nu jau konkrēta skatpunkta, lai saprastu, kā dažādi faktori veido laikmetīgās mākslas pieredzi un izpratni.

Nodarbības noslēgumā skolēni dosies aktuālajā izstādē, lai paši izvēlētos mākslas darbu un pielietotu apgūtās metodes tā interpretācijā. Šis process ne tikai paplašinās viņu izpratni par laikmetīgo mākslu, bet arī rosinās dziļāku interesi par vizuālās mākslas norisēm un radošo domāšanu.

Nodarbība notiek laikmetīgās mākslas telpā TUR mākslas mediatoru vadībā. Skolēniem būs pieejams arī mākslas darbu izpētes metodiskais materiāls, sniedzot atbalstu šajā nodarbībā, līdzās radīts izmantošanai arī turpmāk citās izstādēs.

Papildu informācija

TUR ir mākslinieku vadīta laikmetīgās mākslas telpa Tallinas ielas kvartālā, Rīgā – dzīvības pulsējošā lokācijā, kas piesaista daudzveidīgu publiku, no kuras liela daļa nav cieši saistīta ar laikmetīgo mākslu. TUR katru gadu organizē septiņas laikmetīgās mākslas izstādes: trīs personālizstādes ziemas mēnešos, trīs vasarā un grupas izstādi rudenī. Viena no TUR galvenajām misijām ir nojaukt barjeru starp laikmetīgo mākslu un auditorijām ar dažādu zināšanu un pieredžu bagāžu, padarot izstādes pieejamas pēc iespējas plašākai sabiedrības daļai, taču vienlaikus nezaudējot mākslinieciskā satura kvalitāti. Tas tiek panākts ar skaidri uztveramiem izstāžu aprakstiem un zinošiem mākslas mediatoriem, kas ir profesionāli spējīgi iesaistīties vērtīgās, pārdomu rosinošās sarunās ar apmeklētājiem visos izpratnes līmeņos.